LELAKI 22 TAHUN DICULIK ADA KAITAN DENGAN PERDAGANGAN ORGAN MANUSIA ?



Hujung bulan Jun 2014 yang lalu, heboh di laman sosial dengan kes penculikan untuk organ dimana mangsanya berumur 22 tahun, lelaki.

Namun hari ini, polis menafikan dakwaan tidak berasas yang tersebar di media sosial itu. Bapa kepada mangsa juga telah menarik balik laporan polis yang dibuat pada 30 Jun yang lalu.

Pihak polis ada membawa bapa 'mangsa' untuk menonton rakaman CCTV di tempat kejadian, Stesen Petronas Putra Mahkota dan tiada apa-apa kejadian yang berlaku.


Cerita versi Media Sosial:

Utk info....mangsa adalah satu taman dgn aku....x sure samada culik utk organ atau duit...family mmng kaya raya...mak dia dah standby 100k kalau depa call mnta...takde mnta pun....mmber tu br lepas kluarkan duit dr ATM machine di petronas bandar seri putra....then pergi toilet kat blakang pam selepss itu....dalam toilet sorang india dgn muka panik dan belas bgtau ada emergency dan minta tolong budak ni bantu dia....pergi je kat van terus dtolak mangsa dalam van dan pecut....dia dah mamai lps tu sbb telah ditaruh ubat / dadah dan cermin mata dia dirampas.....rabunnn gitu....sib baik takdir Allah selamatkan lg mangsa ni .....ape pun sama sama kita berjaga jaga dgn org sekeliling kita..


Penafian Pihak Polis:

Apa yang berlaku hanyalah lelaki berkenaan meletakkan kenderaan namun terus memindahkan kenderaannya ke tempat yang lain. Lelaki berkenaan kemudiannya keluar dari kawasan Petronas dengan membawa sebuah beg. Bukannya diculik oleh lelaki India yang didakwa menolaknya ke dalam sebuah Van.

Bagaimanapun polis mengakui bahawa lelaki berkenaan kemudiannya ditemui di Bentong tetapi tidak mengetahui bagaimana lelaki berkenaan berada di situ.

Kes tergantung dan menjadi misteri untuk seketika. - My Media Hub

0 Response to "LELAKI 22 TAHUN DICULIK ADA KAITAN DENGAN PERDAGANGAN ORGAN MANUSIA ?"

Post a Comment