Peluang Terakhir Malaysia Untuk Emas Acara Boling

Ia akan menjadi peluang terakhir bagi Malaysia untuk mendapatkan emas boling hari esok, Khamis. 

Pasukan Boling Malaysia setakat ini hanya memenangi empat perak dan tekanan kini terarah kepada mereka untuk menyumbangkan pingat emas dalam acara Masters Lelaki dan Wanita. 

zulmazran zulkifli


Selepas blok pertama lapan perlawanan di Anyang Hogye Gimnasium pada Rabu, pemain boling Malaysia berada dalam kedudukan yang sangat baik untuk sampai ke peringkat akhir step-ladder. 

Dalam acara wanita, Sin Li Jane menghasilkan prestasi yang terbaik untuk tempat ketiga dengan jumlah 1,672 pin. 

Dia hanya ketinggalan 39 pin di belakang pendahulu Son Yun-hee. Pemain Korea Selatan ini menjatuhkan sejumlah 1,711 pin diikuti rakan senegara, Lee Na-young dengan 1,697 pin. 

Shalin Zulkifli masih boleh menghasilkan emas walaupun berada di tangga keenam dengan jatuhan 1,634 pin. Hanya tiga pemain terbaik selepas blok kedua lapan perlawanan hari ini akan bertanding di peringkat akhir step-ladder. 

"Saya mempunyai permainan turun naik tetapi saya berjaya untuk menyelesaikan dengan baik. Jurang antara tempat pertama dan keenam tidak lah terlalu besar (77 pin) jadi saya gembira dengan prestasi saya, "kata Li Jane, yang mempunyai balingan pin 221-181-201-218-213-155-212-231. 

Wakil-wakil acara lelaki dari Malaysia walau bagaimanapun gagal untuk beraksi dengan baik pada hari Rabu dengan Zulmazran Zulkifli berada di tempat ke-12 dengan jatuhan 1,644 pin manakala Adrian Ang hanya mampu menjatuhkan 1,511 pin untuk tempat ke-16 dan terakhir. 

Zulmazran, bagaimanapun, hanya 120 pin di belakang pendahulu Wu Siu Hong dari Hong Kong (1,764). Hussain Al Suwaidi dari Emiriah Arab Bersatu di tangga kedua dengan 1,754 pin manakala Du Jianchao China ketiga dengan 1,725. 

"Saya tidak terlalu jauh di belakang tiga teratas. Saya masih boleh mengejar lapangan esok sesuai dengan saya. Saya terpaksa mengaku saya membuat beberapa kesilapan hari ini (semalam), "kata Zulmazran, yang mengondol dua pingat perak dalam acara trio dan lima sepasukan. 

Ketua jurulatih kebangsaan Holloway Cheah percaya Zulmazran dan Adrian akan kembali bersaing bagi blok kedua hari ini. 

"Tiada apa yang mustahil. Pemain lelaki kami melakukannya dengan lewat datang dari belakang untuk memenangi perak dalam lima sepasukan. Saya pasti Zulmazran dan Adrian boleh melakukannya sekali lagi esok. Bagaimanapun, jurang tidak begitu besar, "kata Holloway.

0 Response to "Peluang Terakhir Malaysia Untuk Emas Acara Boling"

Post a Comment