Kebiasaan Yang Pelik Bagi Gadis Ini Kerana Boleh Menangis Darah Setiap Hari



Siapa ya yang nggak pernah mengenal istilah menangis darah? Yap, istilah ini memang kerap kali digunakan untuk mengekspresikan sebuah keadaan yang susah dan teramat sengsara nan sedih. Hingga saat menangis saja sampai tak sanggup lagi mengeluarkan air mata hingga darah pun dibuat menjadi sebuah ungkapan.

Akan tetapi, siapa yang mengira kalau istilah terkenal itu terjadi nyata pada seorang gadis asal Stoke-on-Trent, England ini. Di mana, gadis yang berusia 17 tahun ini sudah menderita kelainan aneh itu sejak tiga tahunan lalu atau tepatnya pada tahun 2013 silam.

Waktu itu gadis yang mempunyai nama Marnie Harvey ini bangun tidur dan kaget sekali ketika bantal dipenuhi dengan darah. Ia yang sempat berfikir macam-macam itu pun terus pergi memeriksakannya ke doktor. Namun sayangnya, hingga saat ini keadaan yang dialami Marnie itu belum diketahui penyebabnya, seperti dilansir melalui Dailymail.co.uk.

Inilah situasi sulit yang dialami oleh Marnie ©Dailymail.co.uk
Inilah situasi sukar yang dialami oleh Marnie © Dailymail.co.uk

Ibunya yang diketahui bernama Catherine (43) ini pun juga hairan dengan keadaan dan kelainan yang dialami anak gadisnya tersebut. Pasalnya, selama ini Marnie juga tak pernah mengeluhkan apa-apa. Selain itu, keadaan Marnie sebelum ini boleh dibilang normal seperti kawan-kawan seumurannya. Namun, keadaan tersebut pun terus berlangsung hingga sekarang.
 
Dalam keadaan normal mata Marnie pun bakal normal seperti yang lainnya. Tapi kalau sudah kambuh mendadak langsung mengeluarkan darah ©Dailymail.co.uk
Dalam keadaan normal mata Marnie pun bakal normal seperti yang lain. Tapi kalau sudah berulang mendadak terus mengeluarkan darah © Dailymail.co.uk

Bahkan parahnya nih, Marnie sendiri ini terus mengeluarkan darah aneh dari kulit kepala, telinga, hidung hingga hujung jari. Tentu situasi seperti itu kan jelas membimbangkan bukan? Selain itu selama ini dalam sehari, situasi mengerikan itu boleh berlaku kira-kira lima kalian dalam sehari. Waduh, terus nggak ada cadangan apa-apa tuh dari doktornya?

Tentunya ada, sebab hingga kini Marnie sudah menjalankan diet gula, lemak atau makanan apapun yang berasal dari haiwan. Namun meski sudah diperiksa, melakukan diet dan beberapa rawatan. Tapi, keadaan dan kelainan super misteri yang menimpanya itu belum juga normal hingga kini. Wah, kalau begitu semoga saja deh si Marnie cepat pulih sahaja. Tidak enak juga kan mengeluarkan darah sebanyak itu dalam sehari, menurutmu? (dai/vit)

0 Response to "Kebiasaan Yang Pelik Bagi Gadis Ini Kerana Boleh Menangis Darah Setiap Hari"

Post a Comment