RM5.4 Juta Jika Menang Pingat Emas Bolasepak Sukan Asia 2014

BANGKOK: Skuad bola sepak Thailand akan menerima durian runtuh $1.7 juta (RM5.4 juta) namun dengan syarat - memenangi pingat emas di Sukan Asia Incheon, Korea Selatan.

Menang Emas Bolasepak Sukan Asia 2014Menurut Presiden Persatuan Bola Sepak Thailand, Worawi Makudi, insentif besar itu ditawarkan kepada pasukan bola sepak lelaki negara itu oleh sebuah penerbit majalah sukan di Thailand yang amat meminati bola sepak.

"Jika mereka juara di Sukan Asia, mereka akan menerima 55 juta baht (RM5.4juta)," katanya kepada AFP. "Persatuan sudah mencuba sebaik mungkin untuk memberi galakan dan motivasi kepada mereka."

Perlawanan bola sepak di Sukan Asia dihadkan kepada umur pemain bawah 23 tahun dengan tambahan tiga pemain lebih umur dan bermula sebelum acara pembukaan yang dijadualkan pada 19 September ini.

Thailand tidak pernah memenangi pingat emas dalam temasya sukan terbesar Asia itu dan berada di kedudukan ranking ke-157 dunia, jauh di bawah China, Jepun dan tuan rumah, Korea Selatan.

Selain itu, persiapan Thailand juga terganggu apabila pemain tengah utamanya, Jakkaphan Pornsai tidak disenaraikan akibat kesilapan pendaftaran. - AFP & BH online


sumber

0 Response to "RM5.4 Juta Jika Menang Pingat Emas Bolasepak Sukan Asia 2014"

Post a Comment