KELALAIAN TAUKE KEDAI, PELUANG BAGI PENCURI WANITA BERTUDUNG


Awas! Pencuri wanita bertudung berleluasa di kedai emas! Ini bukanlah kes pertama yang melibatkan pencuri wanita di kedai emas.. Dah banyak kali sangat dah kes curi yang macam ini.. Ye la, kedai emas ini selalunya dikunjungi oleh kaum wanita kann..

Sebelum ini, pencuri ‘kecil’ selalunya mencuri satu atau dua saja barang kemas untuk dirembat.. Tapi kali ini, pencuri wanita bertudung ni cukup ‘hebat’.. Dah lah buat kerja jahat ini sorang saja..

Dia rembat barang kemas itu bukan takat satu, malah satu dulang emas dirembatnya! Dasyat sungguh minah ini.. Lihatlah gelagat dia mencuri macam pencuri 'profesional'.. Agaknya ini bukan kali pertama dia buat jahat macam ni kot??

Habislah!! Nampaknya rugi besar lah tauke kedai emas itu!! Kejadian ini berlaku di sebuah kedai emas di Bukit Payung, Marang.. Difahamkan, masa kejadian tauke kedai emas sedang solat dan hanya menutup pintu kedainya dengan grill DAN tidak berkunci..

Bila kecuaian seperti ini terjadi.. Ini lah padahnya, sehinggakan pencuri tersebut ‘mengganas’. Difahamkan, kerugian yang di alami oleh tauke kedai emas tersebut berjumlah RM 200k.. Dalam sekelip mata saja kena tanggung semua itu..

Buat tauke emas itu.. Kalau nak bersolat atau nak buat benda lain pun, kuncilah pintu grill tu dulu!! Sebab kedai tawak tu kedai emaasss, bukan kedai biasa yang boleh dibiar tak berkunci. Memang akan jadi sasaran pencuri lah kalau tauke kedai tu lalai dan tak peka dengan keselamatan kedai dia sendiri..

Lepas ini pasang lah safety yang lebih ketat supaya tak jadi lagi kejadian macam ini ye.

0 Response to "KELALAIAN TAUKE KEDAI, PELUANG BAGI PENCURI WANITA BERTUDUNG"

Post a Comment