Manusia Semakin Bodoh Disebabkan Teknologi


Dulu-dulu kalau nampak orang cedera kena samun atau kemalangan, semua pakat berebut nak tolong dan bawa keluar handphone terus call ambulan dan polis..

Tapi orang sekarang tak ada nak buat macam itu dah, yang dorang tau bawa keluar handphone rakam gambar mangsa.. Lepas itu muat naik kat laman sosial Facebook minta diviralkan.. 

Kononnya prihatin dengan nasib mangsa lah! Itu lah menjadi tabiat orang zaman sekarang, dah mengalahkan reporter.. Sekarang ini reporter kat Malaysia dok kat ofis jer tunggu berita masuk, tak payah susah-susah nak cari cerita lagi.. 

Sebab orang sekarang ini dah macam reporter, dorang pun akan sibuk nak cerita apa yang terjadi.. Maklum lah nak jadi orang yang pertama yang tahu dan sebarkan cerita kata kan?? 

Tengok jer lah gambar kat atas itu, seorang lelaki cina kena samun kat Highway E22 Desaru Senai.

Mangsa cedera teruk kat kepala dan barang berharga dia semua kena rembat dengan penyamun.. Dah tau mangsa cedera teruk tapi orang yang ada kat situ bukan nak tolong lelaki tu dulu, tapi sibuk dok rakam gambar mangsa.. 

Tak peduli mangsa itu cedera parah ke tak, yang penting muat naik cerita dulu.. Sengal betul! Itu lah tabiat orang sekarang, sibuk nak muat naik cerita pasal orang..

Benda penting yang perlu didahulukan pun dah tak peduli.. Kesian mangsa tu dah terbaring dan tak larat nak bangun.. Hurmm.. 

0 Response to "Manusia Semakin Bodoh Disebabkan Teknologi"

Post a Comment