Demi Cinta, Lelaki Ini Rela Turuni Jurang Ambil Topi Teman Wanita


Cinta memang boleh mengubah segala-galanya. Seperti contohnya nih, boleh mengubah tingkah laku, sikap atau sifat seseorang. Di mana yang tadinya nggak demen masak mendadak belajar memasak atau tadinya malas bangun pagi jadi semangat bangun mengemas rumah, bikin sarapan dan giat bekerja. Cinta boleh mengubah apa-apa juga termasuk keberanian.Wah, apa hubungannya nih dengan keberanian? Apakah keberanian melamar kekasih? Ya, itu sih termasuk juga. Tapi, contoh keberanian yang satu ini jelas berbeza jauh daripada yang kamu bayangkan. Bagaimana tidak, seorang Lelaki bahkan sampai rela mempertaruhkan nyawanya hanya demi barang kesayangan kekasihnya.

Kisah yang sungguh kelihatan romantis buat cinta sejati romeo dan juliet ini pun berlaku di salah satu pergunungan kira-kira Qingyuan, Guangdong, China. Di mana, kelihatan dua sejoli yang tak diketahuin namanya itu sedang melawat kawasan pergunungan untuk melancong menjelang perayaan hari Valentine kemarin, seperti dilansir melalui Shanghaiist.com.

Apabila mencapai jalur menjelang kemuncaknya mendadak topi kesayangan kekasihnya itu diterbangkan angin dan mendarat di tepian jurang nan curam. Takut kalau kekasihnya bakal kedinginan di puncak nanti, apalagi topi tersebut juga benda kesayangannya. Si bujang pun akhirnya dengan gagah berani menenangkan kekasihnya itu.

Bukan dengan rayuan agar kekasihnya merelakan topi yang jatuh itu dan bukan pula janji bakal membelikan yang baru. Tapi, si bujang pun terus meloncat pagar sekatan dan menuruni jurang yang sangat berbahaya itu. Entah apa yang ada di fikirannya. Jelasnya demi cinta ia bahkan rela mengorbankan keselamatannya.Akibatnya, si kekasih yang pelan-pelan merayap menuruni tebing tanpa tali atau ala keselamatan apapun itu berjaya mengambil topi dan kembali ke tempat semula. Ia pun langsung tak segan memakaikan topi itu di kepala kekasihnya dan mencium keningnya. Yaelah, tab filem drama Korea 

 Akan tetapi, aksinya yang sempat jadi viral di beberapa rangkaian sosial di China itu malah membuat si bujang dicerca abis-abisan oleh netizen. Sebabnya, tindakan dan aksinya itu dianggap tidak bijak dan malah mengorbankan nyawanya sendiri. Nah, kalau fikir bagaimana? (Sha / vit)

0 Response to "Demi Cinta, Lelaki Ini Rela Turuni Jurang Ambil Topi Teman Wanita"

Post a Comment