Kecewa Dijodohkan Dengan Wanita Kurang Cantik, Lelaki Ini Terjun ke Sungai

Photo: Copyright Thinkstockphotos.com
 
Bagi sesiapa yang ingin menikah, tentu mahukan pasangan yang terbaik baginya. Selain keperibadian yang baik, fizikal yang baik dan sedap dipandang tentu juga dikehendaki setiap orang dari pasangannya. Apabila seseorang berkahwin dengan teman lelaki atau pasangan pilihannya sendiri, hal ini tentu tidak akan menimbulkan masalah. Namun bagaimana jika seseorang berkahwin kerana dijodohkan?

Walaupun kenyataannya banyak pasangan hidup bahagia kerana dijodohkan, nampaknya tidak sedikit pasangan yang harus kecewa dengan perjodohan tersebut. Tidak hanya kecewa, salah satu pihak bahkan menjadi kecewa dan memilih untuk mengakhiri hidup.

Dilansir dari laman mirror.co.uk, lelaki bernama Kang Hu dari wilayah Hubei, China, nekad lompat ke sungai untuk mengakhiri hidup selepas beberapa jam perkahwinannya.

Kang Hu saat diselamatkan dari dalam sungai | Photo: Copyright mirror.co.uk 
Kang Hu saat diselamatkan dari dalam sungai | Photo: Copyright mirror.co.uk
 
Kang Hu (33) diketahui telah dijodohkan dengan seorang wanita bernama Na Sung (30). Tapi, kerana bagi Kang Hu wanita yang dijodohkan dengannya dianggap sangat jelek, ia merasa sangat malu. Bagi lelaki tersebut, Na Sung boleh menjatuhkan imejnya.

Sebelumnya, orang tua Kang Hu memaksa ia berkahwin dengan wanita pilihan mereka. Kerana tidak boleh menolak perjodohan tersebut, Kang Hu mengiyakan untuk menikahi Na Sung. Namun, setelah melihat pengantin wanita, Kang Hu mengaku sangat kecewa.

Wanita yang dijodohkan dengannya tidak sesuai dengan apa yang ia harapkan. Baginya, wanita tersebut terlalu jelek baginya. Memandangkan perkahwinan telah dilaksanakan, satu-satunya cara agar Kang Hu bisa terhindar dari istrinya adalah dengan mengakhiri hidup lompat ke sungai.

Kecewa dengan pengantin wanita yang kurang cantik, Kang Hu nekat lompat ke sungai | Photo: Copyright mirror.co.ukKecewa dengan pengantin wanita yang kurang cantik, Kang Hu nekat lompat ke sungai | Photo: Copyright mirror.co.uk
 
Kang Hu ditemui terapung di sungai pertama kali oleh seorang pejalan kaki berhampiran sungai. Awalnya orang tersebut mengira Kang Hu telah meninggal dunia. Dan setelah berjaya di tolong serta diangkat ke tepi sungai, lelaki 33 tersebut dinyatakan masih hidup. Ia lalu dibawa ke rumah sakit setempat. Setelah menjalani rawatan, Kang Hu boleh pulih seperti semula.

Wah, ada-ada saja ya Ladies. Semoga kedua-dua keluarga pengantin diberi kesabaran dengan apa yang telah dilakukan Kang Hu. Semoga juga pengantin wanita boleh menerima keputusan Kang Hu dan lebih sabar. Mungkin Kang Hu belum melihat kecantikan lain yang ada dalam diri Na Sung.

Pada dasarnya, kecantikan sejati tidak hanya yang nampak secara fizikal sahaja. Masih ada kecantikan lain yang lebih berharga dari dalam diri yang kadang-kadang tidak semua orang boleh dengan mudah melihat dan menyedarinya.

0 Response to "Kecewa Dijodohkan Dengan Wanita Kurang Cantik, Lelaki Ini Terjun ke Sungai"

Post a Comment